Aktualności

2017-04-03
Podsumowanie zgłoszeń do konkursu Telemarketer Roku 2017

W 9. edycji konkursu Telemarketer Roku, organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, wzięła udział rekordowa liczba firm – aż 35 przedsiębiorstw zgłosiło swoich telemarketerów do konkursu. Pobity został również rekord liczby zgłoszeń – łącznie wpłynęło ich 181. O tytuł Telemarketera Roku 2017 powalczy 176 konsultantów telefonicznych.

Wśród uczestników konkursu jest 107 konsultantek i 69 konsultantów. Najwięcej firm, biorących udział w konkursie, działa w sektorze finansowym – 13 firm. Cieszy bardzo duże zainteresowanie konkursem ze strony outsourcing call i contact center (11 firm). Pokazuje to, że firmy outsourcing cc chcą uczestniczyć w podnoszeniu standardów jakości pracy konsultantów i świadczonych usług. W gronie przedsiębiorstw uczestniczących w konkursie znaleźli się również przedstawiciele usługodawców, w tym telekomów i innych.

Firmy mogły zgłaszać swoich pracowników do 7 kategorii: Helpdesk, Obsługa klienta, Sprzedaż inbound, Sprzedaż outbound, Windykacja, Inne projekty telefoniczne oraz Wideorozmowa. Telemarketerzy mogli startować w kilku różnych kategoriach, ale w danej kategorii mogli być zgłoszeni tylko raz. Pięcioro konsultantów ubiega się o tytuł Telemarketera Roku 2017 w dwóch kategoriach.

W dotychczasowych edycjach konkursu, największym zainteresowaniem cieszyła się kategoria Obsługa klienta (w tym roku 41 zgłoszeń), jednak w tym roku, najwięcej rozmów zgłoszono do kategorii Sprzedaż outbound (44 zgłoszenia). Liczba zgłoszeń w pozostałych kategoriach: Inne projekty telefoniczne (32 zgłoszenia), Windykacja (24 zgłoszenia), Sprzedaż inbound (21 zgłoszeń), Helpdesk (16 zgłoszeń). Do nowej kategorii Wideorozmowa zostało zgłoszonych 3 konsultantów. Dowodzi to, że ten kanał nadal nie jest bardzo popularny. Ciekawe, czy cc będą chętniej korzystały z tego kanału komunikacji w przyszłości, a  w kolejnych edycjach konkursu zgłoszeń wideorozmów będzie więcej.

Każde zgłoszenie obejmuje 3 rozmowy, przeprowadzone przez danego konsultanta. Łączny czas wszystkich zgłoszonych 543 rozmów to blisko 80 godzin nagrań, a średni czas jednej zgłoszonej rozmowy to ok.10 minut. Jedna rozmowa jest punktowana przez minimum 2 Jurorów, więc każdy konsultant będzie oceniany przez 6 członków Jury, co pozwoli na sprawiedliwą i obiektywną ocenę uczestników konkursu.

Jury po dokonaniu oceny wszystkich rozmów, kwalifikuje maksymalnie 5 uczestników w każdej kategorii do następnego, finałowego etapu konkursu. Etap ten polega na wykonaniu symulacji telefonicznych rozmów wg scenariusza oraz indywidualnej rozmowie z Jurorami. Nominacje do finałowego etapu konkursu Telemarketer Roku 2017 zostaną ogłoszone 27 kwietnia 2017 na stronie konkursu. Obrady Jury i spotkania z uczestnikami będą się odbywać od 15 do 17 maja, w siedzibie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, w Warszawie. Ogłoszenie wyników konkursu Telemarketer Roku 2017 i uroczysta Gala wręczenia nagród odbędzie się 25 maja, w warszawskim Teatrze Capitol.

Ocena zgłoszeń przez Jury konkursu Telemarketer Roku 2017 to bardzo intensywna i inspirująca praca. Eksperci branży cc mogą ocenić standardy komunikacji z klientami, dokonać identyfikacji mocnych i słabych stron tej komunikacji oraz rynkowych trendów. W tym roku wnioski i komentarze Jury zostaną opracowane w formie publikacji, która stanowić będzie z pewnością ciekawy materiał merytoryczny dla wszystkich zainteresowanych zarządzaniem jakością pracy struktur call/contact center.

Plik do pobrania

Przeczytaj także

Nasi partnerzy

  • PIAP
  • Publicity
  • ecth logo