Agora Internet Artist zrzesza ponad 200 popularnych kanałów wideo z wielu kategorii tematycznych.
Polska sieć partnerska YouTube, którą Agora uruchomiła już w 2010 roku, obecnie zmienia nazwę, poszerza gamę usług, a także uruchamia sprzedaż reklam.
Sieć funkcjonowała wcześniej pod nazwą Partnerstwa YouTube Agory. Od teraz projekt prowadzony jest pod nazwą Agora Internet Artist, w skrócie AIA. Zrzesza ponad 200 popularnych kanałów wideo z wielu kategorii tematycznych, m.in. lifestyle, rozrywka, gry, edukacja oraz sport. Wśród ich twórców znajdują się gwiazdy polskiego internetu, takie jak: CeZiK, Niekryty Krytyk czy Krzysztof Gonciarz. Kanały AIA oglądane są każdego miesiąca przez 4 mln stałych widzów, a zamieszczane w nich materiały wyświetlane są po 40 milionów razy (dane za: YouTube Analytics).
AIA zapewnia swoim partnerom – autorom nagrań wideo i właścicielom kanałów – stałą, profesjonalną opiekę techniczną i prawną. Twórcy zrzeszeni w sieci mogą liczyć na wsparcie w zakresie doskonalenia jakości publikowanych treści, na szkolenia dotyczące efektywnego zarządzania kanałem oraz promocję ich kanałów w ramach sieci i w mediach Agory.
Sprzedażą reklam na kanałach twórców zrzeszonych w AIA zajmuje się sieć reklamy wideo AdPlayer Agory, oferująca rezerwowane reklamy wideo w serwisie, rozliczane w modelu CPM, oraz reklamę TrueView, rozliczaną w modelu efektywnościowym.
Zespół AIA stanowią cztery osoby, z których dwie mają certyfikat YouTube, świadczący o znajomości technik audience development. Szefem teamu jest Michał Pietniczka, wcześniej był szefem produkcji w dziale wideo Gazeta.pl, którego był współtwórcą.
(za MMP24)