Trybunał Sprawiedliwości UE stwierdził, że Apple może zarejestrować wygląd swojego sklepu jako znak towarowy. Decyzja dotyczy zgłoszonej przez markę apelacji po wyroku niemieckiego sądu.
W 2010 r. Apple zarejestrował w USA trójwymiarowy znak prezentujący kolorowy wzór układu swojego sklepu. Prezentuje on zagospodarowanie powierzchni w formie rysunku. Nie wskazano w nim rozmiaru ani proporcji.
Po sukcesie w Stanach Zjednoczonych firma chciała rozszerzyć ochronę znaku także na teren Niemiec. Tamtejszy urząd patentowy nie zgodził się jednak na to. Apple odwołał się więc do Trybunału Sprawiedliwości UE, w opinii którego takie przedstawienie może stanowić znak towarowy pod warunkiem, że umożliwia odróżnienie towarów lub usług jednego przedsiębiorstwa od towarów lub usług innych przedsiębiorstw.
Chociaż decyzja Trybunału Sprawiedliwości oznacza, że w teorii formaty handlowe mogą być teraz znakami handlowymi, wciąż ostatnie słowo należy do organów prawnych poszczególnych państw.
(za Marketing Przy Kawie)