fb linkedin Newsletter

Hipermarkety ze spadkiem 5,7 proc.

Polacy coraz mniej chętnie robią zakupy w hipermarketach, wygrywają dyskonty.

Jak poinformował portal Dlahandlu.pl na podstawie danych podanych przez firmę Nielsen, na koniec ubiegłego roku działało w Polsce 320 hipermarketów o pow. sprzedaży większej niż 2500 mkw. Portal zaznacza, że był to rok trudny dla tego formatu – w hipermarketach mocno spadała sprzedaż żywności, chemii gospodarczej oraz kosmetyków.

Zdaniem Tomasza Krysiaka, eksperta Nielsena, sieć Auchan po przejęciu sklepów Real będzie miała 24 proc. udziałów w rynku hipermarketów pod względem numeryki placówek, stając się pod tym względem drugim graczem na tym rynku.

Jak podaje portal, z danych firmy Nielsen wynika, że w przypadku koszyka spożywczego hipermarkety w ciągu roku zanotowały spadek sprzedaży o 5,7 proc., tracąc przy tym 0,7 pkt proc. udziałów w rynku – ich udziały zmalały do 11,9 proc. (sprzedaż wartościowa, dane roczne grudzień 2012 – listopad 2013).

Sprzedaż koszyka chemiczno-kosmetycznego spadła o 8,3 proc., a wg badań kanał ten ma 19 proc. udziałów w rynku w Polsce (sprzedaż wartościowa, dane roczne listopad 2012 – październik 2013).

Rosnące znaczenie dla hipermarketów mają marki własne – ich sprzedaż utrzymuje się na stałym i stabilnym poziomie. Produkty markowe zanotowały równolegle prawie 7 proc. spadku sprzedaży wartościowej w ujęciu rok do roku.

Hipermarkety zarabiają na promocjach i wyprzedażach – dla wielu kategorii spożywczych to już jedna trzecia wartości sprzedaży.

Według badania Nielsen Shopper Trends trzy czwarte klientów odwiedzających placówki hipermarketowe robi to raz w tygodniu lub rzadziej. Większym zaufaniem Polaków cieszą się za to dyskonty i supermarkety.

(za MMP24)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne