Od niedawna członkiem Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB jest firma Neuro Innovations, która specjalizuje się w badaniach treści reklamowych wykorzystując innowacyjne, autorskie rozwiązania z zakresu elektroencefalografii (EEG) i eyetracking’u. Metoda EEG pozwala mierzyć reakcję mózgu respondenta na prezentowane treści multimedialne, a w konsekwencji, doskonalić przekaz reklamowy tak, aby wzbudzał jak największe zainteresowanie odbiorców. Połączenie EEG z eyetracking’iem umożliwia wskazanie tych scen czy grafik wykorzystanych w materiałach reklamowych, które w stopniu największym przyciągają uwagę. Badania przydatne są w podejmowaniu decyzji co do ostatecznego kształtu materiałów reklamowych, istotnie zwiększając ich skuteczność.
Nasze Stowarzyszenie i Neuro Innovations planuje zorganizować spotkanie dla firm działających w obszarze marketingu, na którym uczestnicy będą mogli się przekonać jak działa neuromarketing w praktyce oraz mieć realny wpływ na nowe usługi Neuro Innovations, tak by były jak najbardziej przydatne przy tworzeniu materiałów reklamowych i nie tylko.
Tym samym, pragniemy zaprosić na cykl artykułów poświęconych neuromarketingowi, aby pogłębić swoją wiedzę w tym ciekawym temacie. Zapraszamy również do aktywnego śledzenia fanpage’a Neuro Innovations, który pokazuje zastosowanie neuromarketingu na konkretnych przykładach.
Poniżej zamieszczamy przykładowe reklamy z analizą uwagi:
https://www.youtube.com/watch?v=RuAJU9ff9Sw
https://www.youtube.com/watch?v=Nhm7jIdyjVg
(Biuro SMB)