fb linkedin Newsletter

Kontrola UODO - warsztaty praktyczne

W związku z umieszczeniem telemarketingu na liście kontroli planowanych przez UODO w 2019 roku, SMB przygotowało cykl warsztatów mających pomóc przedsiębiorcom w przygotowaniach do potencjalnych kontroli. Planujemy trzy spotkania, podczas których będzie można pozyskać wiedzę o tym co warto przygotować zawczasu, jak może wyglądać kontrola i co warto o niej wiedzieć oraz czego można się spodziewać po jej zakończeniu. 

Warsztat 1 – Cisza przez burzą i co zrobić jak się zacznie

  • Jak się przygotować na kontrolę UODO? Na czym polega audyt i wdrożenie RODO?
  • Jakie jest prawdopodobieństwo, że UODO przyjdzie na kontrolę?
  • Jak uniknąć kontroli UODO? Jak zminimalizować ryzyko jej przeprowadzenia?
  • W jakich sytuacjach może dojść do kontroli – kontrole planowe, kontrole niezapowiedziane?
  • Co zmieniło RODO w podejściu do kontroli ochrony danych osobowych? Kontrole będą raczej fragmentaryczne – będą dotyczyć procesów niż całej firmy
  • Co to jest zasada rozliczalności i jakie ma to znaczenie dla kontroli?
  • Jakimi dokumentami trzeba dysponować na wypadek kontroli?
  • Oszustwa „na kontrolera”
  • Procedura wewnętrznego zachowania na wypadek kontroli

Warsztat 2 – So it begins

  • Na czym polega kontrola? Co Urząd będzie sprawdzać?
  • Jak zachowywać się w czasie kontroli?
  • Jak długo może trwać kontrola?
  • Jakie elementy mogą być kontrolowane przez UODO?
  • Co może UODO w czasie kontroli? Do czego może uzyskiwać dostęp?
  • Jak mocno wstecz UODO może nas sprawdzać?
  • Czy UODO to jedyny podmiot, który może mnie kontrolować?
  • Trzeba ostrożnie brać udział w kontroli, aby nie ujawnić braków przy innych procesach
  • W czasie kontroli można powoływać się na case’y z innych krajów UE
  • Czy można powołać się na tajemnicę przedsiębiorstwa?

Warsztat 3 – Krajobraz po bitwie

  • Co po zakończeniu kontroli? Jakie sankcje przysługują UODO?
  • Czy UODO może tylko nakładać kary?
  • Od kontroli do ewentualnej kary – jaka jest procedura i ile może trwać?
  • Tymczasowe ograniczenie przetwarzania z nakazu UODO – co to za sankcja i jakie rodzi ryzyko?
  • Co po nałożeniu kary – czy trzeba od razu ją zapłacić?
  • Czy mogę przez swoich klientów zostać pozwany do sądu za naruszenie RODO? Co w takiej sytuacji?

Zachęcamy do śledzenia naszych komunikatów - wkrótce przedstawimy kalendarium spotkań. Osoby zainteresowane wpisaniem na listę rezerwacyjną, prosimy o wiadomość o tytule "Warsztaty RODO" wysłaną na adres info@smb.pl.

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne