Według analiz Areny w ostatnie święta Bożego Narodzenia reklamodawcy wydali na telewizję 1,9 mld zł.
W tym roku marki inwestowały w telewizję więcej i częściej niż w latach ubiegłych, wynika z analiz Areny na podstawie NAM. Łącznie w grudniu 2013 r. wydano na reklamę 1,90 mld zł (w 2012 wydatki osiągnęły pułap 1,59 mld zł), a w samym okresie świątecznym ponad 150 mln zł.
Generalnym trendem jest osłabienie komunikacji od 24 grudnia do końca ub.r. Ubiegłoroczna bardzo długa przerwa świąteczna charakteryzuje się mniejszą liczbą reklamodawców, niższymi nakładami na reklamę i niższą sumą wygenerowanych ratingów niż w pozostałe dni grudnia. Według opracowań domu mediowego odpływ ratingów widoczny był szczególnie w przypadku stacji TVP i TVN, gdzie średnio wyniósł 23 proc. Odstępstwem był drugi dzień świąt, gdy Polsat sprzedał 17 proc. ratingów więcej niż w średnim dniu grudnia.
Podobnie jak w 2012 r. w omawianym okresie najwięcej na reklamę wydali producenci leków oraz produktów zdrowotnych. Liderem pozostaje USP Zdrowie, który w okresie 24-25.12 wydał łącznie 6,1 mln zł. To o blisko 2 miliony zł więcej niż w roku ubiegłym.
Wszystkie analizy wyrażone są wg cenników, a oglądalność w grupie docelowej w wieku 16-49 lat.
(za MMP24)