Agencja marketingu zintegrowanego, należąca do McCann Worldgroup, ogłosiła wyniki pierwszego, światowego badania na temat marketingu doświadczeń.
Marketing doświadczeń to wkomponowanie marki w codzienne życie konsumentów, w taki sposób by mogli oni podejmować decyzje zakupowe na podstawie bezpośrednich doświadczeń z produktem, a nie tylko samych reklam. Opiera się on na świadomej decyzji o uczestnictwie w konkretnej akcji marketingowej.
Z badania przeprowadzonego przez Momentum, opartego na wywiadach z 6500 osobami na dziewięciu kluczowych, światowych rynkach i analizie 56 czołowych marek związanych z sektorami: FMCG, nowych technologii, sportu, finansów i motoryzacji, wynika, że 53 proc. osób, które zetknęły się z marką za pomocą marketingu doświadczeń, kupiło dany produkt. 62 proc. po evencie wchodziło do internetu, aby dowiedzieć się więcej o marce. Aż 92 proc. ma profile na mediach społecznościowych, a ponad połowa korzysta z nich kilka razy dziennie.
(za MMP24)