Celem kolejnej edycji badania było poznanie opinii Polaków na temat papierowych materiałów promocyjnych na tle opinii na temat innych form komunikacji marketingowej.
Direct Mail to wszelkie materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne (np. ulotki, katalogi, gazetki, przesyłki i kartki pocztowe, próbki towarów) dostarczane fizycznie do odbiorcy, zarówno w formie dystrybucji adresowej jak i bezadresowej.
Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1058 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego ARC Rynek i Opinia epanel.pl.
Zrealizowano również dodatkowe wywiady z osobami, które w ciągu ostatniego roku zetknęły się z ulotkami i gazetkami papierowymi wrzucanymi do skrzynki pocztowej – łączna liczba wywiadów z takimi osobami wynosi 919. W ramach tej grupy znalazły się również osoby mające styczność z listami reklamowymi.
Według badanych Polaków:
- 54% Polaków sprawdza swoją skrzynkę pocztową co najmniej raz dziennie
- Personalizowane listy reklamowe skłaniają do zapoznania z zwartymi w nich treściami (61% badanych)
- Kupony rabatowe wysyłane listami to atrakcyjna forma skłaniająca do zakupu, tak uznało aż 63% ankietowanych
- 53% badanych chciałby aby sklepy internetowe wysyłały pocztą katalogi swoich ofert i kupony rabatowe
- Ponad połowa badanych chciałaby otrzymywać listy z dedykowanymi promocjami, a 37% badanych uznaje, że takie przesyłki są bezpieczne i godne zaufania
- 40% badanych czuje się wyróżnionymi dostając list z ofertą lub przesyłkę reklamową zaadresowaną na respondenta
- Sklepy powinny wydawać papierowe gazetki promocyjne - 50% ankietowanych
- Papierowe gazetki promocyjne to potrzebne źródło informacji według 47% badanych
- Produkty zamieszczane w gazetkach papierowych inspirują do zakupów (46% ankietowanych)
- Prawie 1/3 Polaków zwraca uwagę, czy papier w gazetkach pochodzi z recyklingu, jednocześnie ponad połowa uważa tę kwestię za istotną
- Ulotki i gazetki znajdowane w skrzynce ogląda i sprawdza 58% Polaków
- Więcej niż ¾ użytkowników gazetek dzieli się promocjami z rodziną i znajomymi
- Zdaniem niemal 80% klientów gazetka promocyjna zwraca uwagę na produkty w atrakcyjnych cenach