fb linkedin Newsletter

NOWE BADANIE Rady ds. Rynku DM - "Stosunek Polaków do drukowanych materiałów reklamowych" 2022

NOWE BADANIE Rady ds. Rynku DM -

Celem kolejnej edycji badania było poznanie opinii Polaków na temat papierowych materiałów promocyjnych na tle opinii na temat innych form komunikacji marketingowej.

Direct Mail to wszelkie materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne (np. ulotki, katalogi, gazetki, przesyłki i kartki pocztowe, próbki towarów) dostarczane fizycznie do odbiorcy, zarówno w formie dystrybucji adresowej jak i bezadresowej.

Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1058 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego ARC Rynek i Opinia epanel.pl.

Zrealizowano również dodatkowe wywiady z osobami, które w ciągu ostatniego roku zetknęły się z ulotkami  i gazetkami papierowymi wrzucanymi do skrzynki pocztowej – łączna liczba wywiadów z takimi osobami wynosi 919. W ramach tej grupy znalazły się również osoby mające styczność z listami reklamowymi.

 

Według badanych Polaków:

  • 54% Polaków sprawdza swoją skrzynkę pocztową co najmniej raz dziennie
  • Personalizowane listy reklamowe skłaniają do zapoznania z zwartymi w nich treściami (61% badanych)
  • Kupony rabatowe wysyłane listami to atrakcyjna forma skłaniająca do zakupu, tak uznało aż 63% ankietowanych
  • 53% badanych chciałby aby sklepy internetowe wysyłały pocztą katalogi swoich ofert i kupony rabatowe
  • Ponad połowa badanych chciałaby otrzymywać listy  z dedykowanymi promocjami, a 37% badanych uznaje, że takie przesyłki są bezpieczne i godne zaufania
  • 40% badanych czuje się wyróżnionymi  dostając list z ofertą lub przesyłkę reklamową zaadresowaną na respondenta
  • Sklepy powinny wydawać papierowe gazetki promocyjne - 50% ankietowanych
  • Papierowe gazetki promocyjne to potrzebne źródło informacji według 47% badanych
  • Produkty zamieszczane w gazetkach papierowych inspirują do zakupów (46% ankietowanych)
  • Prawie 1/3 Polaków zwraca uwagę, czy papier w gazetkach pochodzi z recyklingu, jednocześnie ponad połowa uważa tę kwestię za istotną
  • Ulotki i gazetki znajdowane w skrzynce ogląda i sprawdza 58% Polaków
  • Więcej niż ¾ użytkowników gazetek dzieli się promocjami z rodziną i znajomymi
  • Zdaniem niemal 80% klientów gazetka promocyjna zwraca uwagę na produkty w atrakcyjnych cenach
Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne