– Jako przedstawiciele rynku marketingu bezpośredniego, związanego między innymi z direct mail, zgadzamy się z częścią tez postawionych przez Pana Kamińskiego. Jednocześnie mamy poczucie, że wymagają one dodatkowego komentarza – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Urszula Zarańska, dyrektor zarządzająca SMB.
Tak, digital, e-wydania, newsy na stronach www, a także e-gazetki to część narzędzi, z których chętnie korzystają marketerzy. Jednak, ci sami marketerzy nie rezygnują ze swoich sieci sprzedaży. Cały czas powstają coraz to nowe dyskonty i sklepy. Dlatego korzystają z rozwiniętych flot dystrybucji i dedykowanych do poszczególnych sklepów nakładów wydań, drukowanych gazetek promocyjnych, które doskonale uzupełniają przekazy ATLowe i digitalowe.
W obliczu przeprowadzonego przez Kantar Polska Polskiego Badania Marketingu Zintegrowanego trudno jest zgodzić się z twierdzeniem, że „(…) Wyraźnie widać, że użytkownicy zaczęli mniej angażować się w przeglądanie tradycyjnych gazetek i bardziej zainteresowali się elektronicznymi wersjami (…)”. O braku znużenia i utrzymującym się wysokim poziomie akceptacji komunikacji marketingowej kierowanej kanałem direct mail świadczy fakt, że ponad połowa (51 proc.) otrzymujących gazetki, ulotki czy katalogi decyduje się skorzystać z przedstawionej tą drogą oferty, a 84 proc. ankietowanych którzy otrzymali drukowane materiały reklamowe z chęcią się z nimi zapoznaje. (RAPORT PBMZ 2020 – badanie Kantar Polska, projekt TGI). Analiza analogicznych raportów z lat poprzednich wskazuje, że wskaźniki te utrzymują się na podobnym poziomie od długiego czasu.
Stowarzyszenie wydało właśnie – wspólnie z branżowym magazynem „Press” – opracowanie merytoryczne poświęcone rynkowi „Direct Mail”. W oparciu o badania, dane i bezpośrednie rozmowy z przedstawicielami spółek realizujących działania z obszaru marketingu bezpośredniego, przyglądamy się sytuacji tego rynku oraz statusowi drukowanej gazetki promocyjnej.
W wydaniu przytaczamy wyniki badań GfK z 2018 r, z których wynika, że prawie 60 proc. respondentów przynajmniej co pewien czas podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o informacje przedstawiane w gazetkach promocyjnych. Są one źródłem wiedzy o promocjach dla 47 proc. badanych, wyprzedzając reklamę telewizyjną (30 proc.), strony www (5 proc.), aplikacje i e-gazetki (po 4 proc.). pełny tekst artykułu