fb linkedin Newsletter

Payback: Skasujemy 2,5 mld punktów

25 mln zł mogą stracić użytkownicy programu Payback, jeśli nie wykorzystają swoich punktów do końca lutego - dowiedziała się Wirtualna Polska.

Payback to największy w naszym kraju program lojalnościowy. Uczestniczy w nim już kilkanaście milionów Polaków. Około 3,3 mln z nich może stracić część swoich punktów, a co za tym idzie pieniędzy. Program po raz drugi będzie bowiem kasował punkty, które zostały zebrane przed trzema laty. Wygaszaniu ulegną więc te zebrane w 2010 roku.

W sumie to aż 2,5 mld pkt o wartości 25 mln zł. Średnio więc na osobę wypada po niecałe 8 zł. Są jednak osoby, które na swoim koncie mają nawet równowartość kilkuset złotych. Jak zapewnia sam Payback o akcji klienci są informowani po przez stronę internetową.

- Przygotowaliśmy też szeroką paletę możliwości wykorzystania starych punktów, na przykład płatność punktami Payback - mówi Marcin Drzewiecki z Loyalty Partner Polska, która jest operatorem programu.

Jak dodaje, punkty Payback to dziś właściwie nowa waluta. Płacić można nią za bilety w kinie, za benzynę na stacji paliw, a także w kiosku, w księgarni, sklepie spożywczy. Uregulować można nimi nawet rachunek za prąd albo za ubezpieczenie!

- Coraz częściej obserwuje się, że uczestnicy płacą punktami za usługi i produkty oferowane przez partnerów programu. To blisko 300 firm, które pozwalają uczestnikom płacić za swoje usługi i produkty - tłumaczy Marcin Drzewiecki.

Akcja kasowania punktów odbywa się już po raz drugi. W zeszłym roku wyczyszczonych miało zostać 2,7 mld pkt, czyli równowartość 27 mln zł. Ostatecznie jednak 80 proc. zagrożonych punktów zostało wydanych. Ostatecznie skasowano użytkownikom równowartość ok. 5 mln zł.

Payback nie podaje jasnego powodu kasowania punktów. Przytacza jedynie punkt regulaminu. Najprawdopodobniej nie chce jednak utrzymywać zbyt dużych rezerw na poczet niewykorzystanych pieniędzy leżących na kontach użytkowników. Podobnie robią też inne programy lojalnościowe. Z końcem roku znikają np. punkty z kart Skarbonka Auchan czy Koneser wydawanych przez Almę.

W programie uczestniczy na dziś ok. 13 mln Polaków. W sumie przez pięć lat działania zebraliśmy 480 mln zł. Wydaliśmy z tego już ok. 330 mln z kupując 7 mln rzeczy. Pozostałe 15 mld punktów, czyli 150 mln zł nadal jest na kontach Payback.

Zbierający na większy prezent muszą pamiętać, że jeśli jednorazowo chcą zapłacić za nagrodę wartą więcej niż 760 zł, to muszą uiścić należny podatek.

(za Wirtualna Polska)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne