Medialab Amsterdam skonstruował specjalny naszyjnik prostujący postawę.
PosturAroma to nowy patent na wyprostowaną postawę. Projekt opracowany został przez agencję Medialab Amsterdam. Wynalazek ma również sprawiać, że kobiety będą czuły się bardziej pewnie.
Przetestowany przez Cisco projekt wykorzystuje silne związki między zapachem i emocjami, jakie budzą. Naszyjnik roztacza piękny zapach, kiedy "czuje", że plecy właścicielki są zgarbione. Zapach inspiruje, naładowuje energetycznie i automatycznie zmusza do wyprostowania postawy. Ta z kolei odstrasza potencjalnych agresorów, których ofiarami stają się częściej kobiety o zgarbionej postawie i głowie schowanej w ramionach.
Projektanci zaproponowali 11 różnych propozycji zapachów, m.in. truskawki, trawy cytrynowej, cappuccino, neroli, mięty, skórki pomarańczowej, alkoholu, wanilii, skórki jabłka i feromonów. Naukowcy doszli do wniosku, że każdy z naszyjników dla pojedynczych użytkowników powinien być nasączony kilkoma takimi zapachami, bo często dopiero ich miks wpływa na poczucie pełnego bezpieczeństwa. Na razie trwają jeszcze badania nad designem naszyjnika i poszczególnymi zapachami.
(za MMP24)