fb linkedin Newsletter

Praca w Call Center ? prawdy i mity. Czy to praca wyłącznie dla młodych?

Tegoroczni maturzyści odbierają właśnie wyniki matur, dla jednych to moment ziszczenia się marzeń, dla innych chwile grozy. Jest jednak element wspólny dla wszystkich – najdłuższe wakacje w życiu! Jak je dobrze wykorzystać? 

Z tej okazji składam na Państwa ręce artykuł na temat plusów i minusów pracy w branży w Call Center, naszej branży :). Odpowiem także na kołaczące się w głowach pytanie - czy Call Center to tylko trampolina zawodowa dla młodych? Czy to prawda, że nie jest to praca na stałe? Bynajmniej! 

W naszej firmie, Call Center z wieloletnim doświadczeniem na rynku polskim i światowym – firmie databroker SA, pracują raczkujący zawodowo, ale i osoby ze sporym bagażem doświadczeń. Gdyby ktoś poprosił mnie o wskazanie preferowanej granicy wiekowej, mimo kilku lat doświadczeń nie tylko w rekrutacji, ale i sali operacyjnej, po prostu nie umiałabym udzielić odpowiedzi. Różnorodność branż w firmach outsourcingowych, takich jak nasza, pozwala na wykorzystanie potencjału ludzkiego w ogromnej skali. Realizujemy projekty z branży wydawniczej, finansowej, medycznej, jesteśmy także partnerami biznesowymi dla przedstawicieli handlowych, którzy otrzymują pozyskane przez naszych konsultantów leady, ale to oczywiście tylko niektóre z naszych aktywności. Dlatego z powodzeniem współpracujemy z doświadczonymi agentami/ telemarketerami, gotowymi na każdy kontakt (B2B czy B2C), ale równocześnie nie dyskwalifikujemy popularnego teraz pokolenia Y czy nawet Z, niemającego doświadczenia. Młodzi odpowiednio przeszkoleni przez nasz zespół trenerski, w błyskawicznym niemal czasie, dołączają do zespołu profesjonalnych konsultantów i samodzielnie realizują kampanie telemarketingowe. Niemożliwe? 

Dużo się mówi ostatnio o branży Call/Contact Center, na pewno ma na to wpływ szum wokół Konkursu Telemarketer Roku, który z edycji na edycję przybiera większe rozmiary. Niespełna miesiąc temu przyznano kolejne nagrody pośród zgłoszonych 180 konsultantów z ponad 30 firm, w różnych kategoriach - sprzedaż inbound, outbound, obsługa, help desk – pewnie wiele jeszcze należy stworzyć, aby nagrodzić bohaterów w swojej dziedzinie. Cykliczne konkursy -„Złota Słuchawka” czy „Telemarketer Roku” pokazują, że praca w naszej branży jest ciekawa, wymagająca, doceniana, realizowana z zaangażowaniem i pasją. Nie musi być ostatnią deską ratunku, jak zdarza się sądzić laikom, dla wielu jest świadomą, wybraną aktywnością zawodową. Nie jest to jednak praca dla każdego i wie to doskonale ten, kto choć raz zobaczył open space na żywo. Abyśmy mogli rozwijać umiejętności negocjacyjno-sprzedażowe w pracowniku, musi on być wyposażony w pewne wrodzone predyspozycje, jak otwartość, komunikatywność, relacyjność, odwaga w kontaktach interpersonalnych, bez tego nawet najbardziej popularne i nazywane skutecznymi metody sprzedaży na nic się zdadzą. 

Dla kogo dobra jest praca w Call Center? Z tym pytaniem natomiast nie mam najmniejszego problemu! Telefoniczna obsługa Klientów, czy sprzedaż, to praca dla osób odważnych i wygadanych dla ludzi, którzy nie stronią od kontaktu z drugim człowiekiem i pamiętają, że po drugiej stronie słuchawki jest ktoś taki sam, jak my, pracownicy Call Center. Dla kogoś, kto widzi w sobie (albo inni widzą w nim) zacięcie sprzedażowe. Mówiąc wprost - to student, który próbuje wzmocnić siebie w kontaktach biznesowych, ale także umacnia swoje CV. To młoda mama, która wracając z urlopu macierzyńskiego ma ogromny kłopot, ze znalezieniem pracy. Dla mam, które chcą łączyć pracę z macierzyństwem i pracują w elastycznych godzinach, w trakcie, gdy ich dziecko jest w przedszkolu. Call Center właśnie pomaga przełamać powstałe w okresie urlopu bariery, nadrobić ewentualne braki i wystartować na nowo na chłonnym rynku CC w elastycznym i przyjaznym zespole. To emeryci, którzy bardziej niż dotychczas potrzebują udowodnić sobie, że można, że warto ;) To doświadczony agent ubezpieczeniowy, który jest zmęczony wędrówką od drzwi do drzwi, chciałby wykorzystywać swoje umiejętności na dostarczonej przez pracodawcę bazie Klientów. Nie jest łatwo zarządzać taką różnorodnością, tak jak nie jest prostą praca telemarketera, ale jedno jest pewne – praca w CC daje dużo frajdy, bo za tym wszystkim stoją ludzie. Nie widać nas za słuchawki, ale jesteśmy, uśmiechnięci i gotowi na każdy kolejny telefon ;). 

Autorka: Anna Janas, Zastępca Dyrektora Operacyjnego, Databroker SA

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne