Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB podjął decyzję o powołaniu Rady ds. loterii promocyjnych i audioteksowych. Inicjatywa ta ma na celu zgromadzenie ekspertów i wypracowanie standardów rynkowych w obszarze, który ma istotne znaczenie w działaniach marketingowych wielu marek i firm na polskim rynku..
Rada będzie platformą wymiany wiedzy i doświadczeń, a jej główne cele to:
"Wg raportu Ministerstwa Finansów w 2023 roku w Polsce działało 105 podmiotów organizujących loterie promocyjne. To duży rynek, na którym odbywa się ponad 400 loterii promocyjnych każdego roku. Z tą branżą jestem związany już od 23 lat i widzę, że rynek potrzebuje wypracowania kodeksu dobrych praktyk, wprowadzenia standardów obowiązujących wszystkie podmioty, jak również wypracowania propozycji nowych gier losowych, a przede wszystkim dopracowania zasad organizacji, już istniejących gier. Ustawa jest dość enigmatyczna w pewnych obszarach i potrzebna jest regulacja bądź samoregulacja rynku. Widzimy również rozbieżności interpretacyjne pomiędzy poszczególnymi Izbami Administracji Skarbowej, które wydają pozwolenia na organizację loterii. Rada powołana przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB jest gotowa również być partnerem merytorycznym dla nowopowstałej w Ministerstwie Finansów rady dot. rynku hazardowego. Dodatkowo sytuację z zatrzymaniem słynnych Youtuberów, próby obejścia zasad prawa czy inne mniej rażące, aczkolwiek zidentyfikowane działania pokazują, iż przed radą stoi duże wyzwanie a wyniki jej prac będą istotnie wpływały na kształt przyszłości loterii promocyjnych i audioteksowych w Polsce. Cieszę się, że mogę zainicjować działanie rady i spotkać się z najistotniejszymi graczami tego rynku” – powiedział Grzegorz Bonder członek zarządu Stowarzyszenia, inicjator rady ds. loterii i Prezes Zarządu Agencji Unique One.
„Wierzymy, że powołanie Rady to krok w kierunku budowania odpowiedzialnego i transparentnego rynku loterii promocyjnych i audioteksowych” – mówi Jacek Barankiewicz, Prezes w Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB. „Liczymy na aktywny udział ekspertów i współpracę z regulatorami, aby wypracować rozwiązania korzystne dla wszystkich uczestników rynku.”
Inauguracyjne spotkanie Rady odbędzie się 20 listopada 2024 r. i będzie okazją do omówienia celów, priorytetów oraz planów działania. Osoby zainteresowane udziałem w pracach Rady proszone są o kontakt z Biurem SMB.
Kontakt dla mediów i osób zainteresowanych udziałem w działaniach Rady
Marcin Sosnowski, Dyrektor zarządzający, marcin.sosnowski@smb.pl, +48 692 174 347