Koncern FMCG zaprezentował swoje wyniki finansowe za 2013 r.
Przychody Unilevera spadły w ub.r. o 3 proc. w porównaniu z rokiem 2012, do kwoty 49,8 mld euro. Wynik ten uwzględnia wahania kursów walutowych i koszty akwizycji. Sama sprzedaż firmy wzrosła jednocześnie o 4,3 proc., a na rynkach rozwijających się o 8,7 proc. Zysk netto osiągnął wartość 5,3 mld euro, co daje wzrost o 9 proc. Unilever podał też, że koszty promocji i marketingu wzrosły o 0,5 proc. i wyniosły 460 mln euro.
Największym segmentem makretera jest personal care, który dał w ub.r. firmie aż 18,1 mld euro przychodów. Jest to też segment szybko rosnący – sprzedaż tych produktów Unilevera wzrosła o 7,3 proc. w ujęciu wartościowym. Było to możliwe m.in. dzięki rozwojowi kategorii pielęgnacji włosów. Unilever w ub.r. wprowadził na wielu rynkach nowe marki z wyższej półki – Tresemme i Toni & Guy, a w Azji nową linię Lux Hair. Sukces odniosła też seria Dove Repair Expetise.
(za MMP24)