fb linkedin Newsletter

Spadek sprzedaży w OOH o 14 proc.

W ciągu ostatnich pięciu lat wielkość sprzedaży w reklamie zewnętrznej zmniejszyła się aż o 20 proc.

Według raportu opublikowanego przez IGRZ wielkość sprzedaży branży OOH w Polsce zamknęła się w roku 2013 kwotą 483,4 mln zł i była mniejsza niż w roku ubiegłym o blisko 14 proc. W roku 2012 branża odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 561,7 mln zł, o 6,26 proc. niższe niż w roku 2011. W ciągu ostatnich pięciu lat wielkość sprzedaży w reklamie OOH zmniejszyła się aż o 20 proc.

Lech Kaczoń, prezes IGRZ, przedstawia główne przyczyny drastycznego spadku. – Po pierwsze, jest to skutek polityki zakupowej domów mediowych, która spowodowała niekorzystny dla branży spadek średnich cen sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy, o czym zresztą była mowa ponad półtora roku temu. Po drugie, w związku z ograniczeniem wydatków na reklamę OOH w takich sektorach, jak telekomunikacja oraz żywność. W przypadku telekomunikacji średnie wydatki na reklamę OOH wynosiły w ostatnich pięciu latach blisko 80 mln zł rocznie, a w roku 2013 tylko niecałe 58 mln zł (w latach 2009 i 2010 ponad 90 mln zł). A Euro 2012, największa jak dotychczas impreza sportowa w Polsce, nie wniosło oczekiwanych środków finansowych, a w miastach organizatorach ograniczyło ponadto możliwości korzystania ze standardowych nośników reklamy – tłumaczy Kaczoń.

(za MMP24)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne