21 marca 2019 r. w Ministerstwie Cyfryzacji odbyło się spotkanie przedstawicieli Stowarzyszenia oraz Ministerstwa, które dotyczyło prac nad projektem nowego unijnego rozporządzenia o prywatności i łączności elektronicznej (e-privacy). Jest to kolejny po RODO unijny akt prawny, który może jeszcze bardziej wpłynąć na codzienność marketingu bezpośredniego, układając na nowo m.in. e-mail marketing oraz telemarketing.
W czasie spotkania Magdalena Brzeska, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB oraz mec. Bartosz Pilc z kancelarii CORE Law Grzybowski & Pilc, przedstawiali stanowisko Stowarzyszenia wobec projektu rozporządzenia w zakresie kluczowych dla branży marketingu bezpośredniego kwestii takich, jak:
- definicja marketingu bezpośredniego oraz zautomatyzowanych systemów wywoływania i łączności;
- wymóg stosowania specjalnych prefiksów dla połączeń związanych z marketingiem bezpośrednim;
- marketing bezpośredni w relacjach business-to-business oraz w celach niekomercyjnych;
- praktyka stosowania tzw. reguły soft opt-in, czyli możliwości prowadzenia komunikacji marketingowej wobec własnych klientów bez ich aktywnej zgody.