Telemarketer Roku to jedyny konkurs marketingu bezpośredniego doceniający ludzi obszaru contact center, którzy są jednym z najważniejszych ogniw budowania świadomości marki i długofalowych relacji z klientem. Celem konkursu jest promocja i zwiększenie prestiżu pracy w zdalnej obsłudze klienta i sprzedaży oraz identyfikacja i promocja najlepszych praktyk rynkowych w komunikacji z klientem.
Telemarketer Roku ocenia zgłoszenia w 10 kategoriach:
Obsługa klienta – rozmowy wychodzące oraz przychodzące polegające na udzielaniu klientowi informacji o produkcie lub usłudze przy zachowaniu zasad profesjonalnej obsługi;
Sprzedaż inbound – rozmowy przychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi oraz rozmowy prowadzone w ramach kampanii utrzymaniowych;
Sprzedaż outbound – rozmowy wychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi oraz rozmowy prowadzone w ramach kampanii utrzymaniowych;
Helpdesk – rozmowy przychodzące i wychodzące dedykowanych linii pomocy technicznej dla klientów/ pracowników Zgłaszającego zakończone rozwiązaniem problemu;
Windykacja – rozmowy przychodzące i wychodzące zakończone deklaracją spłaty należności;
Wideorozmowa – rozmowa prowadzona według standardów profesjonalnego kontaktu z klientem przez telefon w ramach jednej z wymienionych wyżej kategorii, dzięki której przynajmniej jeden z rozmówców może słyszeć i widzieć drugiego;
Czat sprzedażowy – rozmowa przychodząca prowadzona przez internetowy kanał kontaktu tj. czat, Messenger, Skype itp. zakończona sprzedażą produktu;
Czat obsługowy – rozmowa przychodząca prowadzona przez internetowy kanał kontaktu tj. czat, Messenger, Skype itp. polegająca na udzieleniu klientowi informacji o produkcie lub usłudze bądź pomocy technicznej przy zachowaniu standardów profesjonalnej obsługi klienta.
Customer service in English – rozmowy wychodzące oraz przychodzące prowadzone w języku angielskim, polegające na udzielaniu klientowi informacji o produkcie lub usłudze przy zachowaniu zasad profesjonalnej obsługi;
Nagroda specjalna: Customer experience – rozmowy przychodzące i wychodzące nienależące do pozostałych kategorii. Zakończone zbudowaniem bardzo dobrej relacji z klientem.
Jury konkursu to uznani eksperci branży, praktycy z zakresu szkoleń i monitoringu jakości, kreujący wspólnie z SMB rynek marketingu bezpośredniego w obszarze contact center.