fb linkedin Newsletter

Przyznano nagrody Golden Arrow 2021

Przyznano nagrody Golden Arrow 2021

Golden Arrow 2021 to XVI edycja konkursu promującego najlepsze i najefektywniejsze projekty z zakresu marketingu zintegrowanego. Po raz pierwszy konkurs obejmował przedsięwzięcia, które powstały i były zrealizowane w czasie trwającej pandemii – od 7 maja 2020 r. do 7 maja 2021 r.

Tegoroczna edycja była inna niż poprzednie, przede wszystkim dlatego, że obejmujmowała projekty, które powstały i były realizowane w całkowicie nowych, kryzysowych warunkach.

Pandemia koronawirusa z dnia na dzień przeniosła cały świat do Sieci i przed telewizory. Nasze życie zmieniło się nieoczekiwanie. Przewartościowaliśmy cele i plany, zmieniliśmy strukturę wydatków. Marki musiały na to wyzwanie odpowiedzieć, wprowadzając swoje biznesy na nieznane im dotąd tereny. Uruchomiły nowe kanały sprzedaży, obsługi klientów i komunikacji z nimi. Wprowadziły nowe produkty i usługi, w znacznej mierze cyfrowe.Część z nich odniosła sukces, inne nie wytrzymały zmian, jakie im narzucono. Tegoroczna edycja Golden Arrow pokaże, w jakich kierunkach podążały marki i jakie strategie komunikacji z rynkiem obrały – powiedział Jarosław Zuchora, członek jury Golden Arrow, dyrektor zarządzający Wedo.

W tym roku, dostosowując konkurs do zmian rynkowych wywołanych przez pandemię, organizatorzy wprowadzili do niego nowe kategorie, a kolejne rozszerzyli. Wśród 23 kategorii po raz pierwszy pojawia się możliwość zgłoszenia projektu w ramach katalogu Wyzwania marketera. Wyodrębniono w nim sześć podkategorii:

  • Product launch,
  • Product relaunch,
  • Innowacja w dystrybucji,
  • Premiumizacja,
  • Long-term strategy,
  • Wzorowa współpraca marketer – agencja.

Kolejna nowość to kategoria Kampanie szyte na miarę, do której można zgłaszać projekty regionalne. Projekty te, mimo mniejszych zasięgów i budżetów, często osiągają doskonałe rezultaty z punktu widzenia efektywności, kreatywności i poziomu realizacji celów.

Ze względu na ogromny skok w sprzedaży online i związane z tym zmiany w obsłudze klienta online w tegorocznym konkursie rozszerzono kategorię E-commerce. W jej ramach wyróżniono cztery podkategorie:

  • Innowacja roku,
  • Najlepsze rozwiązanie omnichannel,
  • Transformacja cyfrowa,
  • Najlepsze doświadczenie zakupowe użytkownika.

Wyzwania, przed jakimi stanęli retailerzy zarówno w zakresie punktów sprzedaży stacjonarnej, jak i marek własnych, ujęte były dotąd w kategorii Retail & shopper marketing. Teraz je rozszerzono, wskazując podkategorie:

  • Kampania shopper marketing,
  • Nowe technologie retail,
  • Innowacje private label,
  • Shopper experience & shop design.

Oprócz tego w XVI edycji ponownie pojawiła się Kategoria specjalna. Marketing w czasie pandemii, w ramach której wyróżniono dwie podkategorie:

  • Projekty pro bono,
  • Projekty marketingowe marek.

Projekty zgłoszone do konkursu były oceniane przez jury, w którym zasiada 18 ekspertów, przedstawicieli marketerów oraz agencji. 

Konkurs marketingu Golden Arrow, począwszy od 2006 r. ocenia efektywność oraz innowacyjność największych kampanii marketingowych. Jego głównym celem jest promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i wyróżnianie przełomowych rozwiązań. Jury konkursu złożone z marketerów i przedstawicieli specjalistycznych agencji wybiera te projekty, które stanowią punkt odniesienia dla całej branży.

W konkursie mogą uczestniczyć agencje reklamowe full service, agencje marketingu zintegrowanego, BTL, eventowe, interaktywne, domy mediowe oraz wszystkie firmy, które zrealizowały pełną i spójną kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji.

Wyniki konkursu: www.goldenarrow.pl.

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne