Golden Arrow 2021 to XVI edycja konkursu promującego najlepsze i najefektywniejsze projekty z zakresu marketingu zintegrowanego. Po raz pierwszy konkurs obejmował przedsięwzięcia, które powstały i były zrealizowane w czasie trwającej pandemii – od 7 maja 2020 r. do 7 maja 2021 r.
Tegoroczna edycja była inna niż poprzednie, przede wszystkim dlatego, że obejmujmowała projekty, które powstały i były realizowane w całkowicie nowych, kryzysowych warunkach.
– Pandemia koronawirusa z dnia na dzień przeniosła cały świat do Sieci i przed telewizory. Nasze życie zmieniło się nieoczekiwanie. Przewartościowaliśmy cele i plany, zmieniliśmy strukturę wydatków. Marki musiały na to wyzwanie odpowiedzieć, wprowadzając swoje biznesy na nieznane im dotąd tereny. Uruchomiły nowe kanały sprzedaży, obsługi klientów i komunikacji z nimi. Wprowadziły nowe produkty i usługi, w znacznej mierze cyfrowe.Część z nich odniosła sukces, inne nie wytrzymały zmian, jakie im narzucono. Tegoroczna edycja Golden Arrow pokaże, w jakich kierunkach podążały marki i jakie strategie komunikacji z rynkiem obrały – powiedział Jarosław Zuchora, członek jury Golden Arrow, dyrektor zarządzający Wedo.
W tym roku, dostosowując konkurs do zmian rynkowych wywołanych przez pandemię, organizatorzy wprowadzili do niego nowe kategorie, a kolejne rozszerzyli. Wśród 23 kategorii po raz pierwszy pojawia się możliwość zgłoszenia projektu w ramach katalogu Wyzwania marketera. Wyodrębniono w nim sześć podkategorii:
Kolejna nowość to kategoria Kampanie szyte na miarę, do której można zgłaszać projekty regionalne. Projekty te, mimo mniejszych zasięgów i budżetów, często osiągają doskonałe rezultaty z punktu widzenia efektywności, kreatywności i poziomu realizacji celów.
Ze względu na ogromny skok w sprzedaży online i związane z tym zmiany w obsłudze klienta online w tegorocznym konkursie rozszerzono kategorię E-commerce. W jej ramach wyróżniono cztery podkategorie:
Wyzwania, przed jakimi stanęli retailerzy zarówno w zakresie punktów sprzedaży stacjonarnej, jak i marek własnych, ujęte były dotąd w kategorii Retail & shopper marketing. Teraz je rozszerzono, wskazując podkategorie:
Oprócz tego w XVI edycji ponownie pojawiła się Kategoria specjalna. Marketing w czasie pandemii, w ramach której wyróżniono dwie podkategorie:
Projekty zgłoszone do konkursu były oceniane przez jury, w którym zasiada 18 ekspertów, przedstawicieli marketerów oraz agencji.
Konkurs marketingu Golden Arrow, począwszy od 2006 r. ocenia efektywność oraz innowacyjność największych kampanii marketingowych. Jego głównym celem jest promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i wyróżnianie przełomowych rozwiązań. Jury konkursu złożone z marketerów i przedstawicieli specjalistycznych agencji wybiera te projekty, które stanowią punkt odniesienia dla całej branży.
W konkursie mogą uczestniczyć agencje reklamowe full service, agencje marketingu zintegrowanego, BTL, eventowe, interaktywne, domy mediowe oraz wszystkie firmy, które zrealizowały pełną i spójną kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji.
Wyniki konkursu: www.goldenarrow.pl.