fb linkedin Newsletter

UOKiK wykrył zmowę cenową dystrybutorów zegarków znanych marek

Dwie firmy należące do wspólnej grupy kapitałowej otrzymały łącznie 1,1 mln zł kary.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uznał, że przedsiębiorstwo PHU Jubiler, dystrybutor zegarków marek Hugo Boss i Tommy Hilfiger, oraz firma Anyro & Co, dystrybutor marek Citizen, Fossil, Adidas i Emporio Armani (obie firmy należą do jednej grupy kapitałowej), ustalały ze swoimi partnerami handlowymi detaliczne ceny minimalne poprzez wyznaczenie maksymalnego rabatu, który przedsiębiorcy ci mogli stosować np. na stronach sklepów internetowych.

Kontrahentom, którzy nie zastosowali się do zalecenia, grożono pogorszeniem warunków współpracy, m.in. obniżeniem marży i nałożeniem obowiązku płatności gotówką za otrzymany towar. PHU Jubiler stosował zakwestionowaną praktykę od listopada 2010 r., a Anyro & Co - co najmniej od lipca 2009 r. Obaj przedsiębiorcy prowadzili regularny monitoring cen stosowanych przez kontrahentów i reagowali na każde odstępstwa od ustalonych zasad.

Za to UOKiK nałożył na obie spółki kary w łącznej wysokości 1,1 mln zł. Przysługuje im odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK).

(za MMP24)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne