Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął po skargach klientów postępowanie wyjaśniające w sprawie operatora T-Mobile. Urząd zbada, czy sposób, w jaki operator wprowadził podwyżkę cen, był zgodny z prawem. W listach wystosowanych do niektórych klientów w lipcu br. operator zapowiedział, że jeśli nie zgodzą się oni na zmianę taryfy na taryfę Jump, to od 1 września ich abonament telefoniczny wzrośnie o 5 zł. Urząd sprawdzi m.in. czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy należycie poinformował ich o zmianie ceny oraz czy wyznaczył odpowiednio długi termin na decyzję. UOKiK zbada także, czy z otrzymanych pism konsumenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian mogą wypowiedzieć umowę, a operatorowi w takiej sytuacji nie będzie przysługiwał zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy.
Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od jego wszczęcia
Taryfa Jump została wprowadzona w czerwcu br., usługa otrzymała mocne wsparcie reklamowe w kampanii z udziałem Roberta Lewandowskiego, autorem kreacji jest agencja DDB Warszawa.
(za MMP24)