fb linkedin Newsletter

W 2015 roku wzrośnie rola marketingu typu programmatic ? prognozy Millward Brown

Firma Millward Brown opublikowała prognozy dla rynku mediów tradycyjnych i cyfrowych na 2015 r. Raport wskazuje na potrzebę szerszego wykorzystywania systemów zakupu mediów typu programmatic, które pozwolą osiągnąć więcej niż tylko tańszą i lepiej ukierunkowaną komunikację marketingową.

Aby zacząć wykorzystywać te systemy, marketingowcy będą musieli tworzyć takie kreacje reklamowe, które można będzie łatwo dopasowywać i emitować z zastosowaniem algorytmów wykorzystywanych do zakupu mediów. Zdaniem ekspertów Millward Brown marki, które umiejętnie wykorzystają te narzędzia, będą mogły stworzyć nową formę dynamicznego i istotnego dla konsumentów storytellingu.

Równocześnie należy zadbać o to, aby zalety wynikające z marketingu typu programmatic nie były osiągane kosztem innych kluczowych celów kampanii, takich jak komunikowanie przekazu marki czy budowanie pragnienia kontaktu z marką w długim okresie. Dostawcy usług typu programmatic w coraz większym stopniu będą budować wyróżnialność, bazując na zdolności do realizowania takich kampanii, które nie tylko będą motorem zachowań konsumenckich, ale i poprawią wskaźniki efektywności marek.

Jak mówi Duncan Southgate, global brand director for digital w Millward Brown, do tej pory dyskusje wokół zakupu mediów w systemach typu programmatic koncentrowały się w znacznym stopniu na tym, jak to robić i jak mierzyć wskaźniki zachowań konsumenckich, takie jak koszt jednego kliknięcia.

– Przewidujemy natomiast, że w roku 2015 marketerzy będą w równym stopniu koncentrować się na potencjalnych korzyściach z systemów programmatic w procesie budowania silnych marek oraz na możliwościach bardziej kreatywnego ich wykorzystywania – dodaje Southgate.

Millward Brown prognozuje również inne zmiany w krajobrazie medialnym na całym świecie i opisuje, w jaki sposób marketingowcy mogą właściwie wykorzystać media. Chodzi między innymi o następujące zjawiska:

  • Ze względu na to, że reklama natywna ma coraz silniejszą pozycję wśród mediów, reklamodawcy powinni budować relacje partnerskie z najlepszymi w swojej klasie wydawcami, którzy są w stanie osiągnąć właściwą równowagę między reklamą a edytorialami.
  • W związku z istnieniem platform z treściami mikrowideo pojawią się nowe możliwości w dziedzinie płatnych działań marketingowych. Sukces odniosą jednak tylko te marki, które zdobędą wiedzę o tych platformach i nauczą się z nich właściwie korzystać.
  • Marketing oparty na geolokalizacji stworzy potężne możliwości działania, ale tylko wtedy, gdy marki skupią się na tym, co interesuje konsumenta, zamiast na tym, co dla nich samych jest interesujące.

Pełną listę prognoz Millward Brown na rok 2015 w sferze mediów cyfrowych i tradycyjnych w języku angielskim (polskie tłumaczenie w przygotowaniu) można znaleźć na stronie www.millwardbrown.com.

(Za Marketing przy Kawie)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne