Firma Millward Brown opublikowała prognozy dla rynku mediów tradycyjnych i cyfrowych na 2015 r. Raport wskazuje na potrzebę szerszego wykorzystywania systemów zakupu mediów typu programmatic, które pozwolą osiągnąć więcej niż tylko tańszą i lepiej ukierunkowaną komunikację marketingową.
Aby zacząć wykorzystywać te systemy, marketingowcy będą musieli tworzyć takie kreacje reklamowe, które można będzie łatwo dopasowywać i emitować z zastosowaniem algorytmów wykorzystywanych do zakupu mediów. Zdaniem ekspertów Millward Brown marki, które umiejętnie wykorzystają te narzędzia, będą mogły stworzyć nową formę dynamicznego i istotnego dla konsumentów storytellingu.
Równocześnie należy zadbać o to, aby zalety wynikające z marketingu typu programmatic nie były osiągane kosztem innych kluczowych celów kampanii, takich jak komunikowanie przekazu marki czy budowanie pragnienia kontaktu z marką w długim okresie. Dostawcy usług typu programmatic w coraz większym stopniu będą budować wyróżnialność, bazując na zdolności do realizowania takich kampanii, które nie tylko będą motorem zachowań konsumenckich, ale i poprawią wskaźniki efektywności marek.
Jak mówi Duncan Southgate, global brand director for digital w Millward Brown, do tej pory dyskusje wokół zakupu mediów w systemach typu programmatic koncentrowały się w znacznym stopniu na tym, jak to robić i jak mierzyć wskaźniki zachowań konsumenckich, takie jak koszt jednego kliknięcia.
– Przewidujemy natomiast, że w roku 2015 marketerzy będą w równym stopniu koncentrować się na potencjalnych korzyściach z systemów programmatic w procesie budowania silnych marek oraz na możliwościach bardziej kreatywnego ich wykorzystywania – dodaje Southgate.
Millward Brown prognozuje również inne zmiany w krajobrazie medialnym na całym świecie i opisuje, w jaki sposób marketingowcy mogą właściwie wykorzystać media. Chodzi między innymi o następujące zjawiska:
Pełną listę prognoz Millward Brown na rok 2015 w sferze mediów cyfrowych i tradycyjnych w języku angielskim (polskie tłumaczenie w przygotowaniu) można znaleźć na stronie www.millwardbrown.com.
(Za Marketing przy Kawie)