Były szef marketingu Prudentiala, PZU i Orange dyrektorem marketingu segmentu postpaid.
Wojciech Pronobis, który przez ostatnie ponad 1,5 roku pracował dla firmy ubezpieczeniowej Prudential Polska (koordynował jej wejście na rynek), przechodzi do T-Mobile Polska. Zostanie dyrektorem marketingu segmentu postpaid (czyli ofert abonamentowych). Będzie raportował bezpośrednio do Grzegorza Borsa, członka zarządu T-Mobile Polska, któremu podlega marketing i sprzedaż. Ma zarządzać kilkudziesięcioosobowym zespołem i dużym budżetem.
Przed pracą dla Prudentiala Wojciech Pronobis przez prawie 3,5 roku był dyr. zarządzającym ds. marketingu Grupy PZU. Ma jednak wieloletnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej – wcześniej przez siedem lat pracował w Telekomunikacji Polskiej SA (obecnie Orange Polska), ostatnio na stanowisku dyrektora departamentu mediów i komunikacji. Zdobywał także doświadczenie w Tetley Polska i Kraft Jacobs Suchard.
Zmiany w T-Mobile wiążą się z reorganizacją wewnętrznej struktury zarządzania. Telekomunikacyjna spółka postanowiła zlikwidować jeden szczebel stanowisk dyrektorskich. Zamiast trzypoziomowej struktury pozostały dwa poziomy: menedżerów wyższego szczebla i średniego szczebla, którego menedżerowie uzyskali szersze kompetencje decyzyjne. Pisaliśmy o tym szczegółowo w MMP24 21.06 br.
Dyrektorem marketingu segmentu prepaid (oferty na kartę) od jesieni ub.r. jest Marian Soja. Paweł Szarkowski pozostaje dyrektorem komunikacji rynkowej (odpowiada m.in. za kampanie reklamowe, współpracę z agencjami itp). Z kolei Wojciech Kliniewski, dotychczasowy dyrektor sprzedaży i marketingu rynku prywatnego, został dyrektorem sprzedaży odpowiedzialnym za wszystkie kanały. Wszyscy ci dyrektorzy raportują do Grzegorza Borsa.
T-Mobile to trzeci, po Aflofarmie i Orange Polska, reklamodawca w kraju. Według wyliczeń firmy Kantar Media monitorującej wydatki reklamowe w ub.r. telekom wydał w mediach 496,1 mln zł, o 17,5 proc. mniej niż w 2011 r. (dane cennikowe).
(za MMP24)