Program Bonusowy PAYBACK po raz drugi przeprowadza akcję informacyjną nt. wygaszania punktów starszych niż trzy lata. Na kontach uczestników znajduje się obecnie około 2,5 mld takich punktów. Stracą one ważność 28 lutego 2014. PAYBACK prowadzi kampanię zachęcającą do wykorzystania starych punktów. Do komunikacji z uczestnikami wykorzystano wewnętrzne narzędzia Programu oraz social media. Zaplanowano również kampanię radiową. O wygaszaniu punktów informują także wybrani partnerzy PAYBACK. Całość wesprą działania media relations. Na stronie www.payback.pl można sprawdzić liczbę punktów zagrożonych wygaśnięciem.
Zgodnie z regulaminem Programu punkty zgromadzone przez uczestników do końca 2010 roku i dotychczas przez nich niewykorzystane stracą ważność 28 lutego 2014.
Od sierpnia PAYBACK zachęca swoich uczestników do tego, aby wykorzystali stare punkty, i regularnie przypomina o ich terminie ważności. „To drugi raz, gdy Program PAYBACK w Polsce przeprowadza akcję wygaszania punktów. Zgodnie z regulaminem będziemy ją powtarzać co 12 miesięcy. Zależy nam, aby uczestnicy skorzystali na wymianie starych punktów i aby co roku mieli coraz atrakcyjniejsze możliwości wymiany punktów” – zaznacza Marcin Drzewiecki, Dyrektor Marketingu Loyalty Partner Polska, operatora Programu PAYBACK, i dodaje: „Dlatego przygotowaliśmy szeroką paletę możliwości wykorzystania starych punktów, np. płatność punktami PAYBACK. Zapłacimy nimi za bilety w Multikinie, za benzynę na BP, za zakupy w Empiku, w Relay oraz 1 Minute i Inmedio, a także za kawę w So!Coffee. Dokonamy płatności za zakupy online w empik.com, smyk.com, Pizza Portal lub Fly.pl. Uregulujemy rachunek za prąd w Enerdze lub wykupimy ubezpieczenie w LINK4. Wymienimy je na kupony rabatowe lub płatnicze do wykorzystania w hipermarketach Real czy w sieciach Smyk i Empik. Punkty PAYBACK są walutą także w lokalnych restauracjach czy miejscach rozrywki w Moim Mieście PAYBACK. Specjalna oferta nagród związana z wygaszaniem starych punktów znajduje się również w sklepie PAYBACK. Osoby, którym nie zależy na zakupach, mogą przekazać punkty na program dożywiania dzieci Pajacyk lub wymienić je na mile Miles & More”.
Aktualnie 2,5 mld starych punktów zebranych na kontach uczestników Programu w 2010 roku może stracić ważność. Jest to równowartość 25 mln złotych. PAYBACK ma nadzieję, że uczestnicy Programu w porę skorzystają z promocji i ułatwień przygotowanych dla nich z tej okazji. W zeszłym roku aż 80% starych punktów wymieniono na nagrody. Ten wynik znacznie przekroczył oczekiwania organizatorów. Jest to dowód popularności, jaką PAYBACK cieszy się wśród Polaków, podobnie jak fakt, iż w całej historii Programu odebrano około 7 milionów nagród o wartości 310 mln złotych.
Aby uczestnik mógł się przekonać, ile punktów przeznaczonych do wygaśnięcia ma na koncie, powinien zalogować się na stronie www.payback.pl.
Od 16 lutego akcja wspierana będzie kampanią radiową, m.in. w RMF FM, Trójka, Wawa, Złote Przeboje, Roxy FM, Antyradio. Ponadto PAYBACK informuje o wygaszaniu punktów za pośrednictwem własnych kanałów komunikacyjnych (m.in. dedykowany newsletter i strona www.payback.pl) oraz na fanpage’u PAYBACK Polska na Facebooku. U wybranych partnerów Programu pojawiły się materiały POS przypominające o wymianie starych punktów. Kampanię wspierają również działania media relations oraz prowadzona za pośrednictwem call center akcja outbound.
Kreację kampanii przygotowała agencja Ogilvy Action, działania na Facebooku nadzoruje Lubię to – Social Media Agency, plan mediowy stworzył dom mediowy Media Vest, a za kontakt z mediami odpowiada Inspirat Communication.
(za PAYBACK)