Aktualności

2016-06-20
SMS skuteczniejszy niż myślisz!

Przed wykorzystaniem tego kanału wiele osób zadaje sobie kilka kluczowych pytań: Czy komunikacja SMS jest skuteczna? Czy komunikatory internetowe nie przejmą roli wiadomości SMS? Jak mierzyć efektywność z wysyłki? Tym wpisem chciałbym pokazać Wam jak wiele zalet kryje się w tym kanale komunikacji.

„Pogłoski o śmieci kanału SMS są mocno przesadzone”.

Przede wszystkim zacznijmy od krótkiej parafrazy słów Marka Twaina, gdyż według badań rynku każdego roku rośnie liczba krótkich wiadomości wysyłanych przez Polaków. Zeszłoroczne badania Deloitte wskazują również, że najważniejszym czynnikiem przy wyborze operatora nie jest cena internetu (która stanowiłaby główny element przy wykorzystaniu komunikatorów), a koszty rozmów i SMS.

 

Wiadomości SMS stają się coraz bardziej wartościowym kanałem komunikacji marketingowej, a jej najbardziej znanym przedstawicielem jest SMS PRO – wiadomość wysyłana z indywidualną nazwą nadawcy.

Do czego warto wykorzystać SMS?

Pamiętaj, że Open Rate wiadomości SMS jest na poziomie ponad 90 procent, gdzie dla kanału E-MAIL taki wynik często pozostaje nieosiągalny. Dlatego SMS tak skutecznie sprawdza się we wszystkich komunikatach przypominających i promocyjnych. Każdy opuszczony koszyk, dostępność towaru czy kampanie rabatowe z użyciem kanału SMS mogą przynieść o wiele lepsze efekty niż ten sam komunikat wysłany przy użyciu wiadomość E-MAIL.

Pamiętaj, że przy użyciu SMS pierwszą barierę, jaką jest otwarcie wiadomości przez użytkownika pokonujesz wręcz automatycznie, a takie przypomnienie SMS o opuszczonym koszyku może osiągnąć o wiele lepsze wyniki niż kolejny E-MAIL trafiający do jego zapchanej skrzynki odbiorczej.

Wykorzystaj siłę dwóch kanałów

Wykorzystując marketing automation możesz w prosty sposób połączyć dwa kanały komunikacji w kontaktach z Klientami. Przygotuj odpowiedni scenariusz, który pozwoli Ci jeszcze lepiej wykorzystać potencjał tych kanałów i zdobyć uwagę i zainteresowanie Klientów. Kontaktuj się z użytkownikami wtedy, kiedy oni najbardziej oczekują wiadomości od Ciebie.

Scenariusz dotyczący przypomnienia o dostępności produktów to świetny sposób na połączenie tych dwóch kanałów. Użytkownicy dopisują się do listy oczekującej na dostępność danego towaru – przygotowujesz dla nich odpowiedni scenariusz automatyzacji wywoływany po API. Jeżeli produkt pojawi się w sklepie wszyscy użytkownicy z listy otrzymają powiadomienie SMS, a na przykład 3 godziny później na ich skrzynki trafi jeszcze wiadomość E-MAIL z powtórzonym komunikatem.

Podobnie może wyglądać komunikacja typu opuszczony koszyk – od razu po wyjściu ze strony użytkownik otrzymuje SMS z krótką informacją o tym, że zostawił produkty w Twoim sklepie a np. godzinę później na jego skrzynkę trafi E-MAIL z graficzną prezentacją produktów pozostawionych w koszyku.

Możliwości przeplatania się tych dwóch kanałów komunikacji jest naprawdę sporo i to od Ciebie zależy, który scenariusz okaże się najlepszy dla Twoich relacji z użytkownikami.

Sprawdź efektywność wysyłki

Z całą pewnością kanał SMS nie zapewnia aż tylu informacji o wysyłce jak E-MAIL, ale nie mniej jednak w łatwy sposób możesz określić efektywność swoich działań. Wykorzystując link śledzący w wiadomości będziesz mieć nie tylko pewność co do statystyk klikalności Twojej wiadomości, ale także do faktycznego poziomu konwersji.

Zwróć uwagę, ze konwersję możesz również badać odpowiednio personalizując swoje wiadomości o: indywidualne kody rabatowe, kody kreskowe czy inne metody wyznaczania Twojej bazy SMS. Następnie tylko analiza faktycznej sprzedaży przy użyciu indywidualnych kodów po stronie Twojej usługi i masz pewność jaka jest efektywność Twoich działań i którzy użytkownicy dokonali zakupu.

Podsumowanie

Z całą pewnością kanał SMS jest droższą formą komunikacji niż EMAIL, ale odpowiednie wykorzystanie go na określonej bazie użytkowników może przynieść o wiele lepsze efekty niż dotychczasowa komunikacja. Warto zapamiętać również, że SMS PRO to wiele funkcjonalności, o których wiele firm jeszcze nie wie: indywidualna nazwa nadawcy, priorytet wysyłanych wiadomości, personalizacja, linki śledzące, możliwość wysłania długiego smsa i wiele wiele innych.

Chcesz wiedzieć więcej o komunikacji SMS – zapisz się na nasz webinar!

http://www.redlink.pl/webinary/

Autor: Dominik Bober, Project Manager REDLINK

 

 

 

Plik do pobrania

Przeczytaj także

Nasi partnerzy

  • PIAP
  • Publicity
  • ecth logo