fb linkedin Newsletter

Bakalland przejmuje Rieber Foods Polska

Marka Delecta znajdzie się w portfolio Bakallandu po uzyskaniu zgody UOKiK.

Transakcja przejęcia dokonana ma być przy pomocy funduszu Innova Phoenix, a jej wartość wynosi 100 mln zł. Jak informuje Bakalland w komunikacie, po przejęciu powstanie grupa kapitałowa oferująca komplementarne produkty, ze zdecydowanie korzystniejszą strukturą bilansową, większym potencjałem dystrybucyjnym i będącą platformą do "dalszego wzrostu".

Bakalland jest producentem i dystrybutorem bakalii, galanterii śniadaniowej, batonów zbożowych i bakaliowych oraz produktów sojowych. W 2013 r. jego przychody wyniosły 267 mln zł. Rieber Foods Polska to producent dodatków do ciast i deserów pod marką Delecta oraz kawy zbożowej. Spółka ta należała do firmy Rieber & Son, która została przejęta w kwietniu 2013 r. przez Orkla Foods Norge. Przychody Rieber Foods Polska w 2013 r. wyniosły 149 mln zł, spółka zatrudnia 341 osób. Bakalland nie był szczególnie aktywny marketingowo w ostatnich miesiącach. Regularnie produkty firmy eksponowane są za pośrednictwem product placementu m.in. w programie "Top Chef" w Polsacie. Ostatnie działania marka podjęła pod koniec 2013 r. – wówczas przy pomocy agencji CzteryCzwarte marka przeszła redesign opakowań i poszerzyła portfolio. W połowie ubiegłego roku wystartowały odświeżona strona internetowa, blog oraz nowy fanpage w Facebooku, za których przygotowanie odpowiadały agencje Media Forum i Venti. Na wiosnę ubiegłego roku Bakalland wspierał w telewizji kategorię płatków śniadaniowych i ruszył z komunikacją adresowaną do kobiet. Za stworzenie strategii komunikacji oraz kreacji kampanii odpowiadała wówczas agencja Fat Baby, za produkcję i postprodukcję spotów telewizyjnych – Papaya Films i Lunapark. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC, za działania PR odpowiadało Media Forum. Z kolei Delecta ostatnią kampanię realizowała na początku tego roku, wspierając kategorię ciast i deserów. Kreację i produkcję spotu powierzono agencji DDB Warszawa, a media do kampanii zakupił Starcom. W ubiegłym roku Delecta wspierała swoje tarty. Za kreację odpowiadała wówczas agencja Opus B, a media na potrzeby kampanii kupował również Starcom.

(za MMP24)

 

 

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne