Od niedawna Hostersi, firma specjalizująca się w hostingu dla wymagających oraz opiece administracyjnej nad serwerami, jest również autoryzowanym partnerem Google. Rozwiązania z pakietu Google Apps Hostersi wdrożyli już w takich firmach jak SARE, Inis, Mail Media czy też MobiQuest. Co to w praktyce oznacza ?
Partnerstwo z Google to kompleksowe rozwiązanie dla klientów, którzy poszukują nie tylko narzędzi pocztowych, ale także innych funkcjonalności, które zwiększą efektywność działań biznesowych. Google Apps jak powszechnie wiadomo, to nie tylko poczta, ale także kalendarz, współdzielony dysk umożliwiający wymianę dokumentów on-line i wiele innych rozwiązań, które dają szeroki wachlarz nowych możliwości. Nie oznacza to bynajmniej, że w naszej ofercie znajduje się jedynie rozwiązanie pocztowe proponowane przez Google. W dalszym ciągu promujemy swoje bardzo dobre autorskie rozwiązania pocztowe. Jednak dla wszystkich tych, którzy potrzebują bardziej zaawansowanych narzędzi, dajemy możliwość skorzystania z opcji proponowanej przez Google - tłumaczy Magdalena Zawada, Prezes Hostersi Sp. z o.o.
Korzyści wynikające z przeniesienia kont pocztowych na serwery Google są ogromne. Wrażenie robi chociażby powierzchnia skrzynek pocztowych, ponieważ każda z nich to 25 GB powierzchni dyskowej.
Hostersi, jako firma partnerska, oferuje pomoc na kilku płaszczyznach. Przede wszystkim wdraża nową aplikację, by w następnej kolejności przeprowadzić migrację skrzynek pocztowych od dotychczasowego providera. Nie jest to oczywiście konieczne. Nowe konto pocztowe nie musi być kontynuacją poprzedniego. Może być po prostu nowym rozwiązaniem. Wszystko zależy od oczekiwań i wymagań klienta. W zakresie naszej działalności przeprowadzamy również szkolenia dla użytkowników oraz administratorów, którzy w danej firmie odpowiedzialni będą za prawidłowe funkcjonowanie poczty elektronicznej. Nie zostawiamy klienta samego z nowym rozwiązaniem. Świadczymy usługę suportu, jeśli klient zdecyduje się na taką współpracę. Ponadto edukujemy, pomagamy, dostarczamy nowe funkcjonalności – wyjaśnia Magdalena Zawada.
Wiele osób przy tego typu projektach obawia się czasochłonności i skomplikowania całego procesu migracji. Okazuje się jednak, że nie taki diabeł straszny. Jeśli klient zdecyduje się na ten krok, na początku potrzebujemy dwóch informacji: ile skrzynek jest do przeniesienia i jaka jest ich pojemność. Na podstawie tych danych szacujemy czas niezbędny na realizację procesu. Z naszych doświadczeń wynika, że może to być kwestia od jednego dnia do tygodnia– tłumaczy Prezes Hostersów Magdalena Zawada.
(za Hostersi)