fb linkedin Newsletter

Jak zakupy to tylko z gazetką

Jak zakupy to tylko z gazetką

Ponad połowa dorosłych Polaków przynajmniej raz w tygodniu przegląda gazetki promocyjne supermarketów, dyskontów i innych sklepów.

W tej grupie, w miastach liczących do 100 tys. mieszkańców, aż 70 proc. planuje swoje zakupy z gazetką promocyjną. W większych ośrodkach ten odsetek jest nieco niższy i oscyluje wokół 60 proc.

Ten zwyczaj planowania zakupów przekłada się na częstotliwość, z jaką konsumenci przeglądają gazetki promocyjne sieci handlowych. Wg badania przeprowadzonego we wrześniu br. przynajmniej raz w tygodniu przegląda je co czwarty dorosły obywatel naszego kraju. Zaskakujące jest to, że jeszcze wyższy jest odsetek osób sprawdzających promocje w gazetkach 2-krotnie, a nawet 3-krotnie w ciągu tygodnia!
Planowanie zakupów z gazetką promocyjną w ręku jest najpopularniejsze wśród konsumentów o dochodach nie przekraczających 4 tys. zł na gospodarstwo domowe.

Co najmniej 50 proc. spośród tych, których określić można jako heavy users - czyli najczęściej przeglądający gazetki - oczekuje, że sieci handlowe dostarczą im papierowe gazetki promocyjne do ich skrzynek pocztowych, do ich domów. Chcą zapoznać się z treścią przed wizytą w sklepie, zaplanować zakupy. Co trzeci badany deklaruje, że weźmie ją sam, bezpośrednio ze sklepu.  

Powyższe dane pochodzą z badania zleconego przez CTRL System. Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1055 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 11 - 14 września 2020. Metoda: CAWI.

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne