fb linkedin Newsletter

Jedna trzecia Polaków kupuje używane auta, chociaż stać ich na nowe

TNS przeprowadził Motoryzacyjny Audyt Klientów Zamożnych.

Niemal jedna trzecia (31 proc.) osób, które stać na zakup nowego samochodu, decyduje się na auto używane. Ci, którzy zdecydowali się na auto nowe, w większości (46 proc.) zapłacili za nie gotówką. Co trzecia osoba decydujące się na samochód z drugiej ręki kupiła go od kogoś znajomego lub członka rodziny. To dane z nowego projektu TNS Polska – Motoryzacyjnego Audytu Klientów Zamożnych.

Ma on powiedzieć na pytanie, jak Polacy z wynagrodzeniami powyżej średniej krajowej kupują i finansują samochody. Jak podkreśla TNS, sprzedaż samochodów osobowych klientom indywidualnym stanowi około 40 proc. rynku sprzedaży nowych samochodów w Polsce, a stosunek procentowy zmienia się na korzyść sprzedaży firm rok do roku.

TNS Polska zrealizował tysiąc wywiadów bezpośrednich CAPI z osobami o miesięcznych dochodach indywidualnych powyżej 5 tys. zł netto. Badanie posłużyło m.in. do segmentacji klientów, w której wzięte są pod uwagę także elementy lifestyle.

(za MMP24)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne