fb linkedin Newsletter

Karty płatnicze w Biedronce już od wakacji?

Już od wakacji będzie można zapłacić kartą płatniczą w sieci Biedronka - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Według nieoficjalnych informacji gazety, dyskont już negocjuje wprowadzenie plastiku z agentami rozliczeniowymi.

Jak podaje "DGP", Biedronka chce już w wakacje mieć u siebie 14 tys. terminali płatniczych do obsługi kart. W tej sprawie rozmawia z liderami rynku: First Data, eServicem oraz Elavonem. Oficjalnie operatorzy terminali milczą i nie komentują sprawy. Nieoficjalnie mówią, że akceptowanie plastiku w tym sklepie to kwestia tygodni. Informacjom tym nie zaprzecza wprost także Alfred Kubczak z Biedronki.

Dyskont, jako jedyna duża sieć handlowa, nie przyjmuje płatności kartami w żadnym ze swoich sklepów. Argumentuje, że akceptacja kart jest zbyt droga i musiałaby przełożyć się na wyższe ceny. W Polsce rzeczywiście opłaty pobierane przez organizacje kartowe, banki oraz operatorów terminali są jednymi z najwyższych w Europie. W zależności od źródła mowa o prowizji rzędu 1,4-1,7 proc.

Oszacowano, że przy wielomiliardowych przychodach Biedronki koszt obsługi kart to nawet kilkaset milionów złotych. Trzeba jednak pamiętać, że w zeszłym roku nasz parlament przyjął zmiany w prawie, które zmuszają do obniżki prowizji. Tzw. interchange ma się znacząco zmniejszyć od 1 lipca i wynieść maksymalnie 0,5 proc.

Od października ubiegłego roku w Biedronce można płacić telefonem. Z usługi skorzystać mogą klienci Alior Banku, Getinu oraz Pekao. Choć nijak nie można porównywać skali płatności mobilnych i kartowych, to jednak nowa metoda płatności pokazała, że zwiększył się standardowy koszyk zakupowy. A to dla Biedronki, która ostatnio ma ze zwiększaniem sprzedaży problem, rzecz bezcenna.

Zdaniem "DGP" - jeśli negocjacje z dyskontem wygrałby eService - to najprawdopodobniej szybko w Biedronce pojawiłoby się IKO. To kolejna mobilna metoda płatności, którą wdraża u siebie sześć największych polskich banków.

(za Wirtualna Polska)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne