fb linkedin Newsletter

"Metro" zmienia model dystrybucji

Dystrybucja bezpłatnej gazety ma być mocno targetowana. Tym samym bardziej dopasowana do potrzeb reklamodawców.

Agora wprowadza zmiany w modelu dystrybucji dziennika "Metro". Od lutego br. gazeta będzie trafiała w różne dni do czytelników z konkretnych grup celowych: aktywnych zawodowo konsumentów oraz ludzi młodych, uczących się, rozpoczynających karierę, m.in. do studentów. Wprowadzenie nowego modelu dystrybucji "Metra” to odpowiedź na potrzeby reklamodawców tytułu.

Nakład gazety w poszczególne dni tygodnia zostanie dopasowany do nowego modelu. Poniedziałkowe wydanie "Metra” będzie kierowane przede wszystkim do ludzi młodych, uczących się, rozpoczynających karierę – do nich trafi 89 proc. nakładu w precyzyjnie dobranych punktach w centrach miast, okolicach uczelni i kampusów.

Wtorkowe i środowe numery dziennika będą rozdawane głównie w okolicach biurowców, banków i centrów biznesowych. W ten sposób "Metro” umożliwi reklamodawcom dotarcie do grupy celowej, określanej jako aktywni konsumenci. Zaliczają się do niej kobiety i mężczyźni w wieku 30+, realizujący się zawodowo i dobrze zarabiający, mający dzieci lub planujący założenie rodziny. Do nich dotrze 70 proc. nakładu dziennika.

Czwartkowe i piątkowe wydania "Metra” w nowym modelu dystrybucji nie zmieniają formuły – pozostają szeroko zasięgowe, zapewniając dotarcie do masowego odbiorcy.

Jak mówi Joanna Garbaczewska, wydawca "Metra", obecny model dystrybucji to nowy sposób myślenia o dystrybucji bezpłatnej, ogólnopolskiej prasy codziennej i jednocześnie nowatorska metoda dotarcia do atrakcyjnych grup celowych. Tym samym wydawca chce zaproponować reklamodawcom lepszą możliwość profilowania kampanii reklamowych.

"Metro” zamierza też wzmacniać rozwój marki w obszarze cyfrowym. Obecnie czytelnicy dziennika mogą korzystać z e-wydania gazety oraz z aplikacji "Dziennik Metro” na Windows 8, a także z oferty wydań cyfrowych magazynu "Metro na Szpilkach” – na smartfony, tablety, komputery i e-czytniki. Ważną częścią oferty multimedialnej dziennika jest portal MetroMsn.pl.

(za MMP24)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne