Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (listopad 2013 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 20 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacje?
Biznes, finanse, prawo
Strony Onetu i RASP miały o 1,2 mln użytkowników więcej, ale 3,5 mln odsłon mniej niż same serwisy Onetu rok wcześniej. Grupa Money.pl zyskała w skali roku 90 tys. real users, tracąc 11 mln odsłon, a Wirtualna Polska zyskała 300 tys. real users, tracąc 8 mln odsłon.
Informacje i publicystyka
Onet i RASP miały w tej kategorii 2,2 mln użytkowników i 56 mln odsłon więcej niż Onet rok wcześniej. Po zespoleniu strony Polskapresse i Mediów Regionalnych awansowały z czwartego na drugie miejsce. Już 1,4 mln użytkowników zanotował NaTemat.pl.
Kultura i rozrywka
YouTube zyskał w skali roku 1,75 mln polskich użytkowników. Strony Onetu i RASP zanotowały 1,1 mln real users więcej, ale 69 mln odsłon mniej niż same serwisy Onetu w listopadzie 2012 roku.
Motoryzacja
Allegro i GG miały razem 2 mln użytkowników i 276 mln odsłon więcej niż samo Allegro rok wcześniej, a Onet i RASP - 1,3 mln użytkowników i 8 mln odsłon więcej niż sam Onet.
Budownictwo i nieruchomości
Strony Allegro i GG zanotowały mniej więcej trzy razy więcej użytkowników i odsłon niż sam OtoDom.pl (należący do Allegro) przed rokiem. Polskapresse po zespoleniu z Mediami Regionalnymi zyskała w skali roku 540 tys. real users, ale straciła prawie 10 mln odsłon.
Edukacja
Wikipedia zyskała w skali roku 1,15 mln użytkowników, strony edukacyjne Google straciły 320 tys., a Zadane.pl zyskało 345 tys.
Erotyka
Pornoorzel.com zanotował aż o 1,75 mln użytkowników więcej niż w listopadzie 2012 roku. Tedtube.com zyskał 225 tys. real users, a Pornhub.com - 655 tys.
Sport
Strony Onetu i RASP zanotowały 1,1 mln użytkowników i 29 mln odsłon niż witryny Onetu rok wcześniej. Wirtualna Polska przy 95 tys. real users więcej miały 25 mln odsłon mniej niż w listopadzie 2012 roku.
E-commerce
Strony Allegro i GG miały 2,5 mln real users więcej, ale aż 1,73 mld odsłon mniej niż serwisy Allegro rok wcześniej. Okazje.info zyskały 255 tys. użytkowników, a Skąpiec.pl - aż 895 tys.
Styl życia
Onet i RASP zyskały 2,1 mln real users i 75 mln odsłon względem wyników Onetu sprzed roku. Wirtualna Polska zanotowała 1,3 mln użytkowników więcej, ale 25 mln odsłon mniej niż w listopadzie 2012.
Turystyka
Skonsolidowane strony Onetu i RASP są zdecydowanymi liderami, a zajmujący rok wcześniej pierwsze miejsce Rozklad-pkp.pl wyprzedziły też serwisy Wirtualnej Polski, które zyskały w skali roku 250 tys. real users i 1,5 mln odsłon.
Firmowe
Stronę Mozilli odwiedziło ponad trzy razu więcej polskich internautów niż rok wcześniej. Niewiele zmieniła się odwiedzalność serwisów Microsoftu i Adobe.com.
Nowe technologie
Serwisy Onetu i RASP zanotowały 2,6 mln użytkowników i 15 mln odsłon więcej niż same strony Onetu rok wcześniej. Dobreprogramy.pl zyskały w skali roku 1,33 mln real users, tracąc 4 mln odsłon.
Praca
Strony Wirtualnej Polski przy 425 tys. użytkowników więcej zanotowały 3,6 mln odsłon mniej niż rok wcześniej. Również serwisy Pracuj Solutions zyskały użytkowników (315 tys.), ale straciły odsłony (8 mln).
Społeczności
Facebook zyskał w skali roku 2,4 mln użytkowników, serwisy Google - 2 mln, a strony Interii (na czele z Chomikuj.pl) - 560 tys. Za to NK.pl straciła 955 tys. real users.
Komunikacja
Strony Wirtualnej Polski miały 960 tys. real users więcej, ale 49 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a serwisy Google - 340 ty. real users więcej. Aż 2,7 mln użytkowników stracił komunikator GG i spadł z pierwszego na czwarte miejsce.
Mapy i lokalizatory
Strony Google zyskały w skali roku 680 tys. użytkowników, a Zumi.pl przy 860 tys. real users więcej miało 4 mln odsłon mniej. Serwisy Targeo odwiedziło 355 tys. użytkowników więcej niż w listopadzie 2012.
Hosting
Republika.pl miała 50 tys. real users i 8,5 mln odsłon mniej niż przed rokiem, strony Interii - 70 tys. real users i 8,5 mln odsłon mniej, a Home.pl - 765 tys. real users mniej.
Publiczne
Serwis policji zanotował 40 tys. użytkowników mniej niż w listopadzie 2012, za to strona ZUS-u - 220 tys. więcej, a witryna Sejmu - 165 tys. więcej.
Wyszukiwarki i katalogi
Strony Google zyskały w skali roku 1,66 mln użytkowników. Szukaj.com w listopadzie 2012 miało znikomą odwiedzalność, a Ask.com zanotowało wtedy tylko 1,58 mln real users.
Pełny raport dostępny na stronie: www.wirtualnemedia.pl
(za Wirtualnemedia.pl)