26 lutego po raz kolejny spotkała się Rada ds. RODO przy SMB, żeby rozmawiać o ostatnich i spodziewanych karach związanych z RODO, które pojawiły się na rynku europejskim, o nowych szansach i wyzwaniach w związku z nową dyrektywą dotyczącą ciał monitorujących oraz o doprecyzowaniu zapisów Kodeksu Ochrony Danych Osobowych w marketingu bezpośrednim. Rada rozmawiała również o przygotowaniu formularzy i gotowych klauzul i dokumentów, z których będą mogli korzystać sygnatariusze Kodeksu. Kodeks będzie stanowił „parasol ochronny” dla podmiotów, które zastosują się do jego zapisów. Ciało monitorujące przestrzeganie Kodeksu będzie z jednej strony pierwszą instancją rozpatrywania skarg, z drugiej - pomocą dla sygnatariuszy w bieżącym dostosowywaniu procesów do wymogów prawnych.
Od lewej: Grzegorz Bonder – Unique One, Mikołaj Janicki – ProDuct BBF, Jacek Barankiewicz – Saski Consulting, Robert Wasiak – Wolters Kluwer, Magdalena Brzeska – Schoeber, Urszula Zarańska - SMB