fb linkedin Newsletter

SW Research prezentuje najpopularniejsze wśród Polaków marki własne

W badaniu najlepiej wypadły brandy Tesco, Carrefour, Pilos i Isana.

Z badania przeprowadzonego dla On Board PR Ecco Network przez ?SW Research wynika, że produkty marki Tesco kupiło w ciągu ostatniego roku 64 proc. Polaków. Na kolejnych miejscach znalazły się marki Carrefour (61 proc.), Pilos (34 proc.) oraz Isana (34 proc.). Raport stwierdza również, że pierwszym czynnikiem, na który konsumenci zwracają uwagę podczas kupowania produktów spożywczych, jest ich skład.

Wśród pozostałych marek własnych wybieranych przez Polaków znalazły się również: TiP (29 proc.), Auchan - logo z kciukiem (21 proc.), Domol (17 proc.), Krakowski Kredens (17 proc.), Auchan - logo z ptaszkiem (16 proc.), Babydream (12 proc.) oraz Quechua (11 proc.). Zaledwie 5 proc. respondentów zadeklarowało, że nie kupiło produktów żadnej marki własnej.

Badanie wykazało również, że skład (53 proc.) oraz jakość (51 proc.) to czynniki determinujące wybór konkretnego produktu spożywczego. Marka ma znaczenie dla jedynie 28 proc. badanych.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 18.12.2013 - 6.01.2014 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter celowy. Do badania zaproszono osoby w wieku od 18 do 68 lat. Zebrano łącznie 1009 w pełni wypełnionych kwestionariuszy.

(za MMP)

Powrót do listy

Partnerzy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
© 2020 by Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne