26 kwietnia Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB reprezentowane przez Mikołaja Janickiego – członka Zarządu, wzięło udział w konferencji Ministerstwa Cyfryzacji podsumowującej konsultacje publiczne dotyczące projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
22 kwietnia 2024 odbyło się spotkanie reprezentantów Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB (Magdalena Brzeska, Grzegorz Bonder, Bartosz Pilc, Jacek Barankiewicz) z przedstawicielami Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
2 kwietnia 2024 r. na forum europejskim odbyło się spotkanie poświęcone przyszłości regulacji unijnych dla branży data & marketing w nadchodzącej kadencji organów unijnych 2024-2029
Akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act, w skrócie „DSA") wchodzi w życie już 17.02.2024 r.
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB przystąpiło do Pracodawców RP, aby jeszcze skuteczniej dbać o interesy przedsiębiorców wykorzystujących narzędzia marketingu bezpośredniego. Tutaj znajdziesz akty prawne, które są przedmiotem aktualnych konsultacji społecznych. Jeśli temat leży w kręgu Twoich zainteresowań - wypowiedz się!
Praca zdalna i kontrola trzeźwości pracowników. Zmiana w Kodeksie pracy i konieczność wdrożenia ich przez pracodawców. Zapraszamy do przeczytania całego artykułu przygotowanego przez Kancelarie Prawną Core Law Grzybowski&Pilc. Zapraszamy do przeczytania całego artykułu.
Przyjęta zmiana odnosi się do problemu niezamówionych połączeń marketingowych, wykonywanych nie tylko przez rzeczywiste osoby, ale również w sposób zautomatyzowany. Kwestia ta jest już uregulowana w innych przepisach. Wprowadzenie nowej regulacji będzie się powodowało obowiązywanie dwóch różnych ustaw zakazujących dokładnie tego samego działania (przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną bez uprzedniej zgody odbiorcy). Wprowadzi to wysoki poziom niepewności prawa i daleko idące wątpliwości przedsiębiorców pragnących realizować działania marketingowe zgodnie z prawem.
Szykują się ważne zmiany w relacjach z konsumentami nie tylko w e-commerce, lecz także w telekomunikacji. Nowe obowiązki informacyjne, zmiana wzorców umownych czy zwrot środków prepaid to wiodące nowinki, na wdrożenie których przygotowuje się branża. Zmienią się też przepisy dotyczące pozyskiwania zgód marketingowych, na co powinni zwrócić uwagę wszyscy przedsiębiorcy kontaktujący się z klientami mailowo lub telefonicznie. Polska jest już spóźniona z implementacją dyrektywy EKŁE, ale już jesienią należy spodziewać się przyspieszenia prac legislacyjnych nad Prawem komunikacji elektronicznej.